הערעור של שיקלי: ההרכב יורחב לתשעה שופטים

    אתר קול חי No Comments on הערעור של שיקלי: ההרכב יורחב לתשעה שופטים

    נשיאת בית המשפט העליון, השופטת, אסתר חיות, החליטה היום כי ההרכב שידון בעתירה נגד פסילת התמודדותו של חבר הכנסת עמיחי שיקלי, במסגרת רשימת 'הליכוד' לכנסת, יורחב לתשעה שופטים | שיקלי שוריין במקום ה-14 ברשימת הליכוד לכנסת ה-25 ומועמדותו נפסלה | ייערך דיון בערעור לפסילת ח"כ סילמן

    שיקלי בדיון על הכרזתו כפורש צילום: יונתן סינדל/פלאש90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיאת בית המשפט העליון, השופטת, אסתר חיות, החליטה היום בבוקר כי ההרכב שידון בעתירה נגד פסילת התמודדותו של חבר הכנסת עמיחי שיקלי, במסגרת רשימת 'הליכוד' לכנסת, יורחב לתשעה שופטים.

    כזכור, שיקלי הגיש ערעור לביהמש העליון לאחר שיו"ר ועדת הבחירות השופט יצחק עמית פסל אותו מלהתמודד ברשימת הליכוד בשל העובדה שלא התפטר 'בסמוך' להפרשתו מסיעת ימינה. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט יצחק עמית שקיבל את עתירת מרצ בהתאם לסנקציה שנקבעה בחוק לגבי חברי כנסת שפרשו מסיעתם. מנגד, אישר השופט עמית את מועמדותה של ח"כ עידית סילמן בין היתר משום שסיעתה לא ביקשה ולא הכריזה עליה כפורשת.

    הסעיף קובע: "חבר הכנסת שפרש מסיעתו ולא התפטר מכהונתו סמוך לפרישתו, לא ייכלל, בבחירות לכנסת שלאחריה, ברשימת מועמדים שהגישה מפלגה שהיתה מיוצגת על ידי סיעה של הכנסת היוצאת". לכן ועדת הכנסת הכריזה על שיקלי כפורש. שיקלי ערער לבית המשפט המחוזי כ-50 יום לאחר מכן, ובדיון שהתקיים, בסופו ניתן פסק דין: "לאחר שהתקיים דיון ונשמעו טענות הצדדים, המערער" כלומר שיקלי, "ביקש לחזור בו מהערעור מטעמים שפירט בא-כוחו ולאחר ששמע את דברי ב"כ משיבים 1–3. לפיכך, הערעור נדחה".

    בליכוד טוענים מנגד כי בערעור שהוגש לבית המשפט המחוזי על הפרשתו הוסכם עם האגף המשפטי בכנסת כי שיקלי יתפטר ולא ייחשב לפורש ויוכל להתמודד ברשימת הליכוד.

    כאמור, הרקע לעתירה הייתה על שיקלי ששוריין במקום ה-14 ברשימת הליכוד לכנסת ה-25 אחרי שפרש דה פקטו, מסיעת ימינה אשתקד.

     



    0 תגובות